Servis elemanı bakışı ile “Alcatel Telefon Santrali”
Alcatel Teknik Servis hizmeti veren firmamda yaklaşık on üç yıldır Alcatel Lucent Yetkili Teknik Servis elemanı olarak çalışmaktayım.
Sizlerle on üç yıllık iş hayatımda en çok servis verdiğimiz santral ürünü olarak Alcatel Omni PCX Office santral sistemi hakkındaki düşüncelerimi paylaşmak istiyorum.
Her şeyden önce elektronik kart yapısı ve çalışma ömrü bakımından sağlam bir sistemdir. Montajı 15 yıl önce yapılmış eski modellerini bile şu anda hala sorunsuz kullanan müşterilerimiz bulunmakta. Sadece birkaç yerde olağan dışı durumlardan kaynaklı kart arızasıyla karşılaştım. Örneğin elektriksel sorunlar; Genelde kırsal kesimde hava şartlarının kötü olduğu kış döneminde santrale bağlı dış hatlara Telekom’dan yüksek voltaj gelmesi veya binadaki elektrik trafosunun yanması, elektrik tesisatının topraklamasının iyi yapılmaması gibi sebepler. Bunların dışında santralin olduğu yerin çok sıcak olması, aşırı tozlu veya nemli olması gibi ortamla ilgili sebeplerden birkaç müşterimizde kart arızası bulunup kart değişimi yapıldı. Bu saydığım kötü koşullara rağmen arızalanmayan çok Alcatel OXO müşterimiz de var. Başka markalarla kıyaslama yapmak ya da başka firmaları karalamak istemediğim için marka adını söylemeyeceğim bir çok telefon santrali en ufak elektriksel sorunda bile (gerilim dalgalanması, peş-peşe elektrik gidip gelmesi gibi) bozulurken Alcatel OXO telefon santraline hiçbir şey olmaması bence bu sistemi satın alırken verilen paranın en güzel karşılığıdır. Santral alınırken özelliklerine bakılması tabi ki doğrudur ancak benim teknik servis olarak kişisel görüşüm önce sağlamlığına bakılmasıdır. Çevrenizdeki Alcatel OXO telefon santrali kullanan firmaları araştırınız, kaç yıldır kullandıklarını sorunuz, memnuniyetlerini sorunuz, doğru söylediğimi anlayacaksınız.
Özelliklerine bakıldığında zaten piyasadaki tüm markaların aşağı yukarı aynı özelliklerde telefon santrali ürettiklerini söyleyebiliriz. Bir eksik, bir fazla bazı farklılıklar olduğu doğru fakat genel kullanım açısından; ofis çalışanlarının bu özellikleri ne oranda kullanıp kullanmayacağı da göz önünde bulundurulursa çok değişen bir şey yok. Örneğin; Dahili arama, dış hat arama, konuştuğu kişiyi bekletmeye alıp müzik eşliğinde başka masaya aktarma, başka masada çalan telefona kendi masasındaki telefondan cevap verme, yerinden ayrılırken başkasına yönlendirme, son numara tekrarı gibi standartlaşmış özellikler. Sadece markalar arasında kullanım kodları farklı ama Alcatel Lucent Omni PCX Office Telefon Santrali esnek programlama yapısı sayesinde bu kodlar kullanıcının isteğine göre değiştirilebiliyor. Önceden farklı bir marka kullanıp daha sonra Alcatel OXO’ya geçen firmalarda kişilerin el alışkanlıklarının değişmemesi için dahili numara planından kullanım kodlarına kadar her şeyi değiştirebiliyoruz. Bence bu sistemin önemli bir artısı. Bunun dışında Alcatel Lucent Omni PCX Office Telefon Santralinde bir çok ekstra özellik birleştirilip bir kutuda toplanmış. Bazı markalarda özellikleri parçalanıp ayrı ayrı satışa sunulmuş bir yapı var.
Müşteri kullanmayacağı özelliğe neden para versin düşüncesiyle parça parça satılıyor.
Örneğin santral fiyatlarına bakıyorsunuz arayan numarayı gösteren farklı fiyat göstermeyen daha uygun fiyat, karşılama anonsu olacaksa ilave fiyat, kullanıcılara sesli mesaj bırakılacaksa ilave fiyat, firmaya özel bekletme müziği olacaksa ilave fiyat, bilgisayara mikrofonlu kulaklık takılıp telefon gibi kullanılacaksa ilave fiyat gibi ayrı ayrı satılıyor. Dolayısıyla kişi istemediği özellikleri çıkardığı zaman Alcatel OXO’dan çok daha uygun fiyat bulabiliyor. Bu özelliklerin hepsi Alcatel OXO’nun içinde var ve ücretsiz ama komple sistem olduğundan ilk satın alma döneminde daha pahalı gibi görülmekte. Aslında ayrı ayrı satılanların hepsini istiyorum deseniz aşağı yukarı Alcatel OXO fiyatına yakın bir fiyat çıkıyor. Teknik olarak bakıldığında ayrı satılan özelliklerin her birinin ayrı cihaz yada santral ana kartına takılan ilave modül olduğunu görüyoruz. Yani ne kadar çok cihaz o kadar çok arıza demek benim gözümde devamlı parça takarak yama yapmak gibi. Ayrıca Alcatel OXO’daki gibi tümleşik bir yapı olmadığı için daha çok sorun çıkarıyor. Benim gözlemlediğim Alcateli’n bu konuda daha stabil çalıştığıdır. Gözlemleri mi herkesin anlayabileceği bir dille anlatmaya çalıştım umarım faydayı olmuşumdur.
Alcatel Uzman Teknik Servis Teknisyeni
merkezbilisim.com.tr/alcatel-telefon-santrali
Erdinç Demircioğlu